USŁUGI

1. Opis usług

Umiejętności nabyte w dzieciństwie i rozwijane przez całe życie, czasami bardziej efektywne innym razem mniej, tworzą nasz system funkcjonowania w przestrzeni. Jednak w życiu każdego z nas może dojść do momentu kiedy doznajemy urazu na skutek wykonywanej aktywności. Wynikiem czego, może być zmiana postawy ciała na mniej efektywną. Zdrowy organizm jest w stanie zaadaptować się do nowej sytuacji, tak jak jest w stanie nauczyć się nowej aktywności ruchowej, czy też przygotować ciało do nowej roli, jak na przykład u kobiet w ciąży. Często jednak ujawnienie się dysfunkcji w systemie naszego organizmu pojawia się dopiero w momencie wystąpienia urazu. Dzięki doświadczeniu i umiejętnością, które cały czas rozwijam jestem w stanie zlokalizować przyczynę dysfunkcji nieefektywnego systemu ciała, aby zapobiec powstaniu niewyjaśnionego bólu lub utracie funkcji. Pozwól mi ocenić sprawność funkcjonowania Twojego systemu, nie pozwól, aby brak świadomości ograniczył Twoje zdolności do ruchu. Pomyśl o tym jak o sezonowym przeglądzie samochodu, który trzeba wykonać, aby silnik mógł prawidłowo pracować, czy też wizycie u dentysty, która ma Cię uchronić przed leczeniem kanałowym.

Usprawnianie krok po kroku:

• Karta pacjenta

Opracowałem własną kartę pacjenta, która pozwala mi wstępnie ocenić obecny stan pacjenta oraz przyczynia się do lepszego zidentyfikowania bólu spowodowanego przez uraz lub dotychczasowe nawyki ruchowe. Chciałbym, abyś się zastanowił/zastanowiła przed umówieniem wizyty nad Twoimi celami. Czy głównym celem jest wyeliminowanie bólu, czy też poprawa funkcji? W trakcje postępującego leczenia na nowo omawiamy cele zgodnie
z Twoimi potrzebami.

• Szczegółowe badanie

Wykorzystując swoją wiedzę oraz umiejętności, dokładnie oceniam i usprawniam mechanikę ciała, funkcję nerwowo-mięśniową oraz postawę ciała, analizując również historię medyczną w aspekcie aktualnego stanu danej osoby. Następnie, wspólnie z pacjentem, ustalamy plan leczenia, określamy cele, częstotliwość spotkań oraz program ćwiczeń domowych, który cały czas ewoluuje wraz z postępem terapii.

• Terapia jeden na jeden

System pracy jeden na jeden pozwala zindywidualizować program usprawniania dla każdego pacjenta. Zasada ta umożliwia skupienie się na jednej osobie, przez co trafniej ocenia się źródło dysfunkcji, a zastosowana forma leczenia jest zdecydowanie bardziej skuteczna. Pacjent przez całą terapię jest edukowany jak dbać o swoje ciało, aby funkcjonowało optymalnie oraz na temat profilaktyki danego urazu. Ilość wizyt dostosowana jest do indywidualnych potrzeb pacjenta w celu osiągnięcia optymalnej wydajności.

• Utrzymanie korekcji

Po zakończonej sesji terapeutycznej, zwłaszcza po poważnych urazach, zalecam wizytę kontrolną za pół roku, w celu sprawdzenia czy zastosowana korekcja ma charakter trwały, zwłaszcza, jeśli planujesz rozpocząć wzmożoną aktywność fizyczną. Taka forma leczenia jest po to, aby zapobiec możliwości nawrotu dysfunkcji i dokonania kontroli, czy cały czas system globalnie funkcjonuje efektywnie.

• Newsletter

Zgodnie z filozofią IPA na mojej stronie w zakładce Strefa Pacjenta umieszczane są systematycznie, naukowe artykuły na temat zdrowego stylu życia. Wszystko po to, aby przybliżyć Ci czynniki, które mogą mieć wpływ na aktualny stan Twojego zdrowia.

Strefa pacjenta

Rehabilitacja

Doniesienia naukowe pokazują wpływ bólu na proces wyhamowania funkcji mięśni, przez co dochodzi do generowania mało efektywnych strategii ruchowych. Tylko sama mobilizacja stawów, czy tak często zalecane rozciąganie lub trening stabilizacji centralnej nie są w stanie wyleczyć pacjenta przy tak skomplikowanym systemie ludzkiego ciała.

Codzienna mechanika ciała

Styl życia oraz forma pracy wymusza na naszym ciele przyjmowanie mało efektywnej postawy bądź ogranicza aktywność fizyczną. Siedzenie przy źle zaprojektowanym stanowisku pracy, niewłaściwa pozycja podczas spania, podnoszenie w sposób nieprawidłowy ciężkich przedmiotów czy też schylanie się w sposób nieefektywny, nieprawidłowe chodzenie może spowodować uszkodzenie systemu. Powyżej przedstawione sytuacje prowadzą do upośledzenia funkcji ruchu, a w dłuższej perspektywie urazu. Co więcej, wiele osób stara się temu zaradzić poprzez zwiększenie aktywności ruchowej na siłowni czy też poprzez bieganie. Zwiększona, w ten sposób, aktywność ruchowa z osłabionym już ciałem, zwiększa swoją podatność na uszkodzenia.

System opracowany przez IPA pozwala, w sposób precyzyjny, zlokalizować źródło dysfunkcji. Moje postępowanie terapeutyczne zawsze nakierowane jest na pacjenta i na jego potrzeby. Większość moich pacjentów po terapii zgłasza większą świadomość ciałą oraz swobodę ruchu. Dzięki temu uprawianie sportu staje się przyjemnością.

Usprawnianie sportowców

Program usprawniania osoby uprawiającej sport amatorsko lub zawodowo nakierowany jest na relację dyscypliny sportowej do przyjmowanej postawy ciała, siły, stabilizacji centralnej, elastyczności oraz końcowego zakresu ruchu potrzebnego do wygenerowania maksymalnego potencjału ruchowego w dyscyplinie, którą dana osoba trenuje.

Zdrowie w pracy

Ile godzin spędzasz w pracy? Niezależnie od tego czy siedzisz, stoisz czy też aktywnie pracujesz, to, w jaki sposób poruszasz swoim ciałem, ma olbrzymi wpływ na Twój organizm. Efekty tego dostrzec możesz najczęściej dopiero po dłuższym czasie. Badania wykazują ścisły związek występujących urazów ze środowiskiem pracy.

Moim celem jest pokazanie pacjentowi w prosty sposób jak dostosować stanowisko pracy oraz swoje ciało, aby uniknąć niechcianego bólu kręgosłupa, rąk czy nóg.

Usprawniane urazy

Poniżej przedstawiam listę najczęstszych schorzeń, występujących u moich pacjentów.

Bóle głowy i szyi:

• ból głowy/migrena;
  • dysfunkcje stawów skroniowo-żuchwowych;
  • napięcie mięśniowe;
  • zwichnięcie/naciągnięcie;
  • stenoza;
  • kręcz szyi;
  • przepuklina dysku.

Bóle barku i ręki:

• bark zamrożony;
  • urazy pierścienia rotatorów;
  • cieśń nadgarstka;
  • łokieć tenisisty;
  • łokieć golfisty;
  • naderwania;
  • niestabilność;
  • entezopatie ścięgien;
  • zapalenie kaletki maziowej.

Bóle pleców:

• pooperacyjne;
  • dysfunkcje klatki piersiowej;
  • rwa kulszowa;
  • przepuklina dysku;
  • dysfunkcje stawowe;
  • dysfunkcje napięcia mięśniowego;
  • stenoza;
  • naciągnięcia;
  • niestabilność kręgosłupa;
  • dysfunkcja stawów krzyżowo-biodrowych;
  • bóle ciążowe.

Postawa:

• leżąca;
  • siedząca;
  • stojąca;
  • postawa w aktywności fizycznej.

Ból biodra:

• zwichnięcia/skręcenia stawu skokowego;
  • entezopatie ścięgien;
  • paluch koślawy;
  • zespół przedziału powięziowego przedniego;
  • zaburzenia osi kończyny.